Jom Baca Quran

Sunday, October 14, 2012

Alahai Along


Ini lah anakanda sulung saya, Ain Nur Maisarah, 
saya yang berikan namanya, puteri saya ni, cukup istimewa buat saya,,,,

Hari2 kena marah dengan saya, ada saja perangainya yang membuatkan saya peniing kepala, 
Adakah didikan dan kasih sayang saya selama ini tidak cukup buat nya!!!

Pasal pelajaran, tok sah cakap lah, memang malas belajar, dia bukan tak pandai tapi seronok nak main saja, puas dah berleter kat dia....

Tapi alhamdulillah.... sungguhpun begitu, setiap anak ada kelebihannya, kalau dibandingkan dengan anak2 yang lain, Along ni pandai mengaji dan baik hati sikit.


Semalam...
Cik ta bagikan diari buatnya, maka mulalah dia menulis, tulis punya tulis sampai tiga mukasurat, saya pun curi2 baca, not bad, ada bakat jadi penulis budak ni....

Tapi... ada satu ayat yang begitu menyentuh hati naluri seorang ibu seperti saya, katanya...


" aku malu sebab aku tak pandai macam orang lain, aku nak jadi pandai tak mau kecewakan ibu..."


Tersentuhnya saya... walaupun nampak dia macam budak2 tapi rupanya dia dah tau malu rupanya, maafkan ibu along, sebab ibu selalu marahkan along, kadang2 depan sepupu2 dia saya sengaja perli2 dia, tak sangka dia malu rupanya saya buat macam tu, tapi ibu buat semua tu nak bagi aloang sedar dan berfikir ....


Belajar lah rajin2 along, ibu akan sentiasa disisi along, along tak pandai pun tak pe, janji along sihat dan jadi anak yang solehah, amin......


***along kena baca apa ibu tulis ni


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails